SLÁVKA ZÁMEČNÍKOVÁ

Adventný koncert

Spevácky zbor Lúčnica • Slovenský komorný orchester

01. 12. 2019 - 17.00 h Koncertná sieň Slovenskej filharmónie, Bratislava

Adventný koncert

Po piatich úspešných ročníkoch vianočných koncertov v bratislavskej Redute a piešťanskom Dome umenia, ktoré sme usporiadali v spolupráci so Speváckym súborom Lúčnica, sme sa rozhodli pozmeniť koncepciu. Meníme názov na adventný koncert, pretože koncerty usporadúvame na začiatku adventného obdobia, keď všetci cítime potrebu stíšenia pred najkrajšími sviatkami roka. Navyše hudobný trh sa medzičasom presýtil vianočnými koncertmi najrozličnejších žánrov. Duchovno, ktoré by malo byť hlavnou náplňou adventného obdobia, sa takmer úplne vytratilo.

Pripomeňme si vianočné koncerty zo spoločnej produkcie agentúry Kapos concerts a Speváckeho zboru Lúčnica:

2014 – Miroslav Dvorský a Andrea Vizvári

2015 – Simona Šaturová a Pavol Remenár

2016 – Spevácky zbor Lúčnica a sólisti Katarína Ďurdinová, Dominika Hanko, Róbert Smiščík, Gustáv Beláček

2017 – Jana Kurucová a Martin Gyimesi

2018 – Ľubica Vargicová a Peter Mikuláš

Sprievodnými telesami našich vianočných koncertov boli Slovenská filharmónia a Slovenský komorný orchester, čo s uvedenými poprednými slovenskými opernými spevákmi svedčí o našej ambícii prinášať hudobné umenie na najvyššej úrovni. Túto ambíciu si zachovávame, chceme však dať priestor aj duchovnu a to nielen obohatením typických vianočných skladieb o oratoriálne árie, ale tiež hovoreným slovom s duchovnou náplňou.

Aj tohto roku sme teda pristupovali k výberu umelcov s rovnakou náročnosťou a sme radi, že pozvanie na adventný koncert prijala naša vychádzajúca sopranistická hviezda Slávka Zámečníková, ktorá bude hlavným hosťom koncertu. Sprevádzať ju bude Spevácky zbor Lúčnica, ktorý vystúpi aj v sólových číslach a Slovenský komorný orchester. Odznejú skladby od Benjamina Brittena, Johna Ruttera, Wolfganga Amadea Mozarta, Césara Francka a vybrané texty z Biblie či básní Milana Rúfusa a podobnej literatúry.

 

SLÁVKA ZÁMEČNÍKOVÁ

Slovenská sopranistka Slávka Zámečníková momentálne pôsobí v Berlíne, kde sa na doskách Berlínskej Staatsoper predstavila okrem iného ako 1. Dáma (W. A. Mozart, Die Zauberflöte/Čarovná flauta), Miss Jessel (B. Britten, Turn of the Screw), Flora Bervoix (G. Verdi, La Traviata), Stimme des Falken/Hlas sokola (R. Strauss, Frau ohne Schatten/Žena bez tieňa), Ännchen/Anička/cover (C. M. von Weber, Der Freischütz/Čarostrelec),Une chasseresse/Poľovníčka (J. Ph. Rameau, Hippolyte et Arice) pod taktovkou Simona Rattla a taktiež ako cover za svetoznámu americkú sopranistku Nadine Sierra v role Nanetty (G. Verdi, Falstaff) pod taktovkou Daniela Barenboima.

V sezóne 2017/18 debutovala v pražskom Národnom divadle a v Slovenskom národnom divadle ako Sophie (J. Massenet, Werther) a v rámci festivalu Pražská jar 2018 sa predstavila s Varšavskou filharmóniou v Mahlerovej 4. symfónii. Pod taktovkou Simona Rattla debutovala v Hamburskej Elbphilharmonie ako Une chasseresse, vystúpila tiež na známom nemeckom festivale Rheingau Musik Festival a na Opernom festivale Galiny Višnevskej v Soči sa predstavila v Mozartovom Requiem. V rámci Internationale Maifestspiele 2019 debutovala ako Ilia (W. A. Mozart, Idomeneo) v Hesenskom štátnom divadle (Hessisches Staatstheater) vo Wiesbadene.

V Berlínskej Štátnej opere sa v decembri 2019 predstaví v hlavnej úlohe Louisy v opere Zásnuby v kláštore (S. Prokofiev) a pod taktovkou Christiana Thielemanna bude v sezóne 2019/20 debutovať na na Salzburskom Veľkonočnom festivale (Salzburger Osterfestspiele) ako Tebaldo (G. Verdi, Don Carlos). V sezóne 2019/20 sa tiež viackrát predstaví s Beethovenovou 9. symfóniou pod vedením Gustava Dudamela s Berlínskymi filharmonikmi v Tokiu v rámci Letných olympijských hier 2020, pod rovnakým vedením takisto s Accademia Nazionale di Santa Cecilia v Ríme a tiež pod taktovkou Patricka Langa v Kúpľnom dome (Kurhaus) vo Wiesbadene. Rovnako sa opäť vráti do Národného divadla v Prahe ako Sophie (Werther).

Naša mladá sopranistka je laureátkou a absolútnou víťazkou viacerých významných medzinárodných súťaží. Aktuálnym úspechom je jej 3. miesto na svetoznámej medzinárodnej súťaži Hans Gabor Belvedere vo Villachu. Druhé miesto si odniesla z najväčšej medzinárodnej poľskej súťaže Stanisław Moniuszko 2019 v Teatr Wielki – Opera Narodowa vo Varšave, ako aj z prestížnej nemeckej súťaže Bundeswettbewerb Gesang Berlin 2018. Zvíťazila aj z Medzinárodnej súťaži Accademia Belcanto 2018 v rakúskom Grazi, získala prvú cenu Hamburskej Komornej opery a Cenu festivalu Marie Callas v Sao Paole.

V roku 2016 sa stala absolútnou víťazkou Medzinárodnej súťaže Antonína Dvořáka v Karlovych Varoch, kde získala taktiež Cenu Pražského národného divadla, Cenu festivalu Pražské jaro, Cenu Antonína Dvořáka a tiež Cenu Josefa Hercla za najlepšiu interpretáciu barokového diela. Prvenstvo si odniesla aj z Medzinárodnej súťaže M. Schneidera-Trnavského 2017 a z Medzinárodnej súťaže Iuventus Canti 2015.

Na Viedenskej Medzinárodnej súťaži Otto Edelmann 2016 získala 3. cenu, cenu publika a cenu Daegu Opera House v Kórei. V talianskom Portofíne sa stala finalistkou súťaže Concorso lirico internationale di Portofino 2016 a nositeľkou špeciálneho ocenenia Evy-Marie Wieser. Taktiež sa po úzkom výbere mohla zúčastniť súťaže Queen Sonja v nórskom Osle a súťaže Klaudia Taev v Estónsku.

Slávka Zámečníková je absolventkou Konzervatória v Bratislave v triede Mgr. art Boženy Ferancovej artD. a magisterské štúdium absolvovala na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíne u Anny Samuil. Zúčastnila sa majstrovských kurzov u svetoznámych pedagógov ako KS Anna Tomowa-Sintow, KS Briggite Fassbaender, KS Francisco Araiza, Patricia McCaffrey, Neil Shicoff, Gregory Lamar, Deborah Polaski, Thomas Quasthoff, KS Julia Várady, Abby Furmansky a Wolfram Rieger a taktiež absolvovala majstrovské kurzy Corso d´Opera v talianskom Montepulciane u pedagogičky Accademie Teatro alla Scala Luciany D´Intino.

Je tiež štipendistkou Kultur- und Musikstiftung (Kultúrnej a hudobnej nadácie) Liz Mohn,  Junge Musiker Stiftung (Nadácia mladých hudobníkov) a Deutschlandstipendium (Nemecké štipendium).

Adventný koncert bude jednou zo vzácnych príležitosti zažiť našu vychádzajúcu opernú hviezdu na slovenskej scéne.

EWALD DANEL

Ewald Danel

Ewald Danel študoval hru na husliach a dirigovanie na ostravskom konzervatóriu a Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Absolvoval dirigentský kurz u Karla Österreichera, kurz zborového dirigovania u Jana Wierszyłowského a doktorandské štúdium u Bohdana Warchala. Po ukončení štúdia dva roky pôsobil ako koncertný majster v Symfonickom orchestri Slovenského rozhlasu a v orchestri Slovenského národného divadla. Od roku 1985 je koncertným majstrom Slovenskej filharmónie, s ktorou spolupracuje aj ako sólista a dirigent. V roku 2001 prevzal po Bohdanovi Warchalovi post umeleckého vedúceho Slovenského komorného orchestra.
Predstavil sa na koncertných pódiách v mnohých krajinách Európy i zámoria (Japonsko, Kórea, Egypt, Panama, Brazília, USA). Dlhodobá spolupráca ho spája s Orquestra Sinfonica Municipal São Paulo, Hiroshima Symphony Orchestra, Akita Chamber Orchestra, Tokyo Harmonia Chamber Orchestra, hosťovsky vystupoval s orchestrami Klang Verwaltung München, Orchestra Ensemble Kanazawa, Nagoya Philharmonic Orchestra, Osaka Symphoniker, Sakata Philharmony, orchestrom PKF – Prague Philharmonia, Orquesta Filarmónica de Málaga, Janáčkovou filharmóniou Ostrava a i. V Hiroshima Symphony Orchestra bol v rokoch 2008 – 2014 hlavným hosťujúcim dirigentom.
Okrem dirigentských a sólistických aktivít s orchestrami a účinkovaním v sólových recitáloch má bohaté skúsenosti aj v oblasti komornej hry, ktoré získal predovšetkým ako primárius Slovenského kvarteta od r. 1986, od r. 1987 ako spoluzakladateľ Slovenského klavírneho tria. Stál pri zrode Kubínovho kvarteta (na violovom poste) a niekoľko rokov hral tiež v súbore Musica aeterna. V rokoch 1992 – 1996 pôsobil ako umelecký vedúci komorného orchestra mesta Bratislavy Cappella Istropolitana. V roku 2012 mu bola udelená Cena Sebastian za mimoriadny prínos k odkazu diela J. S. Bacha.
Ako pedagóg pôsobil v rokoch 1987 – 1998 na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, v rokoch 1999 – 2003 a 2007 – 2009 bol hosťujúcim profesorom na Aichi Prefectural University of Fine Arts and Music v Nagoyi v Japonsku. V r. 2001 viedol interpretačné majstrovské kurzy pre profesionálnych orchestrálnych hráčov na Affinis Music Festivale v Japonsku. V súčasnosti je pedagógom na Akadémii umení v Banskej Bystrici.
Ako umelecký vedúci Slovenského komorného orchestra uskutočňuje mnohé zaujímavé projekty, pre slovenské publikum objavuje doposiaľ neuvedené diela svetovej hudobnej literatúry, významnou mierou sa podieľa na uvádzaní nových diel slovenských autorov. Inicioval cyklus koncertov v chrámoch a tiež koncerty pre ľudí so zdravotným znevýhodnením. Od roku 2004, stého výročia úmrtia Antonína Dvořáka, viackrát uviedol jeho Biblické piesne v zborovej verzii, naposledy na festivale Pohoda 2018 za účasti vyše 250 spevákov. Cielená dlhodobá spolupráca s rôznymi cirkevnými a amatérskymi speváckymi zbormi a hudobnými súbormi v role dirigenta, organizátora i autora duchovnej hudby je významnou súčasťou jeho umeleckých aktivít.

 

SPEVÁCKY ZBOR LÚČNICA

Adventný koncert privíta aj Spevácky zbor Lúčnica, ktorý je súčasťou Umeleckého súboru Lúčnica už od jeho vzniku v roku 1948. Prezentuje sa vyspelou speváckou technikou, hlasovou kultúrou a charakteristickým zvukovým prejavom.

Odborná hudobná kritika vysoko hodnotí výkony speváckeho zboru Lúčnica.   Stretávajú sa s veľkým úspechom aj u širokého publika. Počas bohatej histórie sa v zbore vystriedalo viacero vynikajúcich sólistov. Spievali v ňom Lucia Popp, Edita Gruberová, Magdaléna Blahušiaková, Ondrej Malachovský, či Ľubica Orgonášová. Títo speváci neskôr dosiahli veľké úspechy na svetových operných scénach.

Spevácky zbor Lúčnica získal najvyššie ocenenia na medzinárodných speváckych súťažiach v mestách Llangolen, Arezzo, Middlesbrough, Montreux, Gorizia, La Valetta, Maribor, Tours, Oskarshamn, či Bergen. Na medzinárodných zborových festivaloch i koncertných zájazdoch v USA, Južnej Kórei, Argentíne, Jordánsku, Izraeli, Venezuele, na Taiwane, v Mexiku, Číne, ako aj vo väčšine štátov celej Európy, kde vystúpil, sa stal doslova miláčikom publika.

Bohatý repertoár speváckeho zboru Lúčnica zahŕňa a cappella diela všetkých štýlových období od renesancie až po súčasnú slovenskú tvorbu. Zbor interpretuje i vokálno–inštrumentálne skladby rôznych žánrov. Hlavný dôraz kladie na interpretáciu starších i nových skladieb inšpirovaných slovenskou ľudovou piesňou. Spolupracuje s významnými domácimi i zahraničnými hudobnými telesami, dirigentmi a sólistami. Okrem koncertnej činnosti pravidelne realizuje zvukové nahrávky pre viaceré hudobné vydavateľstvá i nahrávky filmovej hudby pre významné domáce i medzinárodné kinematografické produkcie. Zbormajstrami speváckeho zboru boli v minulosti Štefan Klimo, Peter Hradil a Marián Vach. Od roku 2003 je umeleckou vedúcou a dirigentkou zboru Elena Matušová.

 

ELENA MATUŠOVÁ

Elena Matušová je absolventkou VŠMU v Bratislave. Už počas akademických štúdií pracovala v Lúčnici ako asistentka zbormajstra Petra Hradila. Od roku 1998 začala v zbore vykonávať funkciu druhého dirigenta. Od sezóny 2003/2004 nastúpila do pozície umeleckej vedúcej a hlavnej dirigentky zboru Lúčnica. S týmto telesom absolvovala stovky koncertov na mnohých medzinárodných súťažiach a festivaloch na Slovensku i v zahraničí.

Pravidelne vystupuje na významných hudobných festivaloch, ako sú Bratislavské hudobné slávnosti, Zámocké hry zvolenské, Melos Étos, Musica Sacra v Nitre, či Banskobystrické hudobné dni. Spolupracuje s mnohými orchestrálnymi telesami, sólistami a dirigentmi pri uvádzaní svetových premiér skladieb slovenských autorov, ako aj pri interpretácii vokálno-inštrumentálnych diel a opier domácej i medzinárodnej proveniencie. Naštudovala a štúdiovo nahrala široký repertoár zborových skladieb klasických koncertných i operných autorov, ako aj zbory do muzikálov. V ostatných rokoch často spolupracuje pri nahrávkach zborov do filmov pre významné slovenské i zahraničné kinematografické spoločnosti.

 

SLOVENSKÝ KOMORNÝ ORCHESTER 

vznikol v roku 1960 na pôde Slovenskej filharmónie. Pri jeho zrode stál vynikajúci huslista sliezskeho pôvodu Bohdan Warchal (1930 – 2000). Od svojho založenia bol jedným z najpopulárnejších súborov v oblasti klasickej hudby na Slovensku. Pod vedením majstra Warchala sa sformoval na popredného predstaviteľa slovenského interpretačného umenia v zahraničí.

Ťažiskom repertoáru orchestra bola hudba baroka, neskôr i hudba 19. a 20. storočia vrátane množstva premiér slovenských a zahraničných skladateľov. Bohdan Warchal viedol orchester celých 40 rokov. Jeho nástupcom sa stal Ewald Danel (1956), ktorý je umeleckým vedúcim orchestra od roku 2001. Repertoárové ťažisko omladeného telesa sa jemne posunulo v prospech romantizmu a hudby 20. storočia.

Okrem pravidelných koncertov na pôde Slovenskej filharmónie, účinkovania na festivaloch a koncertných turné v zahraničí, orchester uskutočňuje mnohé mimoriadne zaujímavé koncertné projekty. Po prvýkrát na Slovensku predniesol na jednom koncerte kompletné Bachove Brandenburské koncerty a Orchestrálne suity.

Na svojich koncertoch postupne uviedol aj všetky concerti grossi G. F. Händla, A. Corelliho a raritný komplet sláčikových symfónií mladého F. Mendelssohna Bartholdyho, opakovane uviedol Händlovo oratórium Mesiáš. Pre slovenské publikum objavil mnohé, doteraz na Slovensku neuvedené diela svetových autorov, uskutočnil slovenskú premiéru diela Osem ročných období A. Vivaldiho a A. Piazzollu, vo vlastnom aranžmáne viackrát uviedol piesne J. Ježka.

Významnou mierou sa podieľa na uvádzaní slovenskej hudobnej tvorby, od roku 2001 premiéroval viac ako päťdesiat skladieb, v rámci Roku slovenskej hudby 2016 nahral dva CD nosiče s dielami súčasných slovenských autorov.
Mimoriadnymi koncertmi si orchester pravidelne pripomína nielen významné výročia jubilujúcich skladateľov, ale každoročne organizovaným slávnostným koncertom Hommage à Bohdan Warchal i výrazný prínos svojho zakladateľa pre slovenskú hudobnú scénu.

V rámci koncertného cyklu Hudba v chrámoch dlhodobou umeleckou spoluprácou podporuje prácu neprofesionálnych zborov. Spolupráca so zbormi sa medzičasom rozšírila i do úspešnej kooperácie s neprofesionálnymi komornými orchestrami a v poslednej dobe sa realizuje v celoslovenskom meradle.
Orchester udržiava a už niekoľko rokov pokračuje v takmer dvestoročnej bratislavskej tradícii uvádzania diela J. Haydna Sedem posledných slov nášho Spasiteľa na kríži v Dóme sv. Martina na Kvetnú nedeľu. Taktiež pokračuje v pravidelnom uvádzaní koncertov pre ľudí so zdravotným znevýhodnením a spolupracuje s významnými slovenskými, či zahraničnými sólistami. Okrem toho sa každoročne venuje príprave a realizácii koncertov pre deti a mládež v pravidelných koncertných cykloch Slovenskej filharmónie a v spolupráci s Detskou univerzitou v Bratislave.

Medzi udalosti koncertnej sezóny 2017/2018 patrilo znovuuvedenie všetkých šiestich Bachových Brandenburských koncertov v naštudovaní Kaspara Zehndera. Tiež turné v Japonsku a účinkovanie na festivale Murten Classics vo Švajčiarsku. V októbri 2018 sa SKO spolu s klarinetistom Pablom Barragánom predstavil na turné v Španielsku. Taktiež účinkoval na koncerte pri príležitosti 25. výročia vzniku Slovenskej republiky a 100. výročia vzniku Československej republiky v Komornej sále Berlínskej filharmónie.

V júli 2019 SKO účinkoval SKO na Festival des Forêts v Compiègne vo Francúzsku a v spolupráci s čembalistkou Barbarou Mariou Willi na festivale Janáček a Luhačovice. V novembri 2019 sa SKO predstaví na Medzinárodnom festivale komornej hudby v Changwone v Južnej Kórei a v máji 2020 na koncerte v Berlínskom dóme.

WALTER ATTANASI

Walter Attanasi

Walter Attanasi je považovaný za jedného z najvšestrannejších dirigentov svojej generácie. Počas svojej bohatej umeleckej kariéry sa predstavil na najprestížnejších svetových operných a koncertných scénach a festivaloch. – spolupracoval s Teatro alla Scala v Miláne, Arena di Verona, Teatro di San Carlo v Neapole, Teatro dell´Opera v Ríme, Teatro Comunale vo Florencii, Opera Cagliari, Festival dei due Mondi v Spolete, s Musikvereinom a Konzerthausom vo Viedni, Štátnou operou v Hamburgu, s kórejským Seoul Arts Center, Teatro Colon v Buenos Aires, Rostropovich Foundation v Moskve, Opera de Bellas Artes v Mexico City, Rudolfinum Praha, Stavovským divadlom a Národným divadlom v Prahe, Národným divadlom v Brne, Národnou filharmóniou v litovskom Vilniuse, Operou v Budapešti, Operou Štátneho divadla v Pretórii a s viacerými prestížnymi koncertnými sálami v Japonsku. Vďaka svojmu všestrannému hudobnému nadaniu sa okrem dirigovania diel klasickej literatúry rovnako suverénne pohybuje i v oblasti iných hudobných žánrov – spolupracoval s jazzovými velikánmi ako sú Diane Reeves, Quincy Jones, Stefano Di Battista, Roberto Gatto, Danilo Rea, či Flavio Boltro. V roku 2004 na žiadosť prezidenta Talianskej republiky Carla Azeglia Ciampiho dirigoval novoročný koncert k päťdesiatemu výročiu televízie RAI v Palazzo del Quirinale, ktorý bol odvysielaný v priamom televíznom prenose a sledovalo ho 10 miliónov divákov. Vo februári 2005 prijal pozvanie dirigovať Haydnovo Stvorenie pri príležitosti 700-tého výročia založenia Sapienza University v Ríme, v roku 2008 dirigoval v Kráľovskej opere v Štokholme za prítomnosti švédskej kráľovskej rodiny Rossiniho Popolušku. V decembri 2013 prijal pri príležitosti 200-tého výročia  narodenia Richarda Wagnera pozvanie do Vilniusu, kde spolu s Litovskou národnou filharmóniou uviedol koncertné predvedenie opery Tristan a Isoldaa taktiež oficiálny záverečný koncert litovského predsedníctva v Rade Európskej únie. Bol hudobným riaditeľom Todi Music Fest vo Virgínii (USA) a umeleckým projektovým riaditeľom Opery Africa v Pretórii – Johannesburgu. V rokoch 2011 – 2016 bol hlavným hosťujúcim dirigentom Filharmonického orchestra Bohuslava Martinů v Zlíne, v rokoch 2016 – 2018 hudobným riaditeľom Teatro dell‘ Opera Romana Craiova a v 2018 šéfdirigentom Oltenia Philharmonic Orchestra  Craiova v Rumunsku a Craiova Jazz Festival. V súčasnosti je umeleckým riaditeľom festivalu Italia Arte Fest, Umbria Music Fest International a Jazz Spring Prague. V roku 2002 získal čestné občianstvo mesta Porstmouth vo Virgínii (USA). V roku 2019 mu prezident Talianskej republiky Sergio Mattarella udelil vyznamenanie „Cavaliere dell‘ Ordine della Stella d‘ Italia“ za prínos do sveta hudobnej kultúry.

Walter Attanasi pravidelne spolupracuje so slovenskými opernými sólistami, speváckymi zbormi a orchestrami, spolupracoval s Operou SND, Štátnou operou v Banskej Bystrici, Štátnou operou Košice, ŠKO Žilina a Štátnou filharmóniou Košice. Medzi mimoriadne úspešné projekty patrí uvedenie Liverpoolskeho oratóriaPaula McCartneyho na sérii koncertov v júli 2012, na jeho pozvanie vystúpili Spevácky zbor Lúčnica a Spevácky zbor mesta Bratislavy v rámci medzinárodného hudobného festivalu UmbriaMusicFest v rokoch 2012 a 2013 v Ríme a v Perugii. Na Kvetnú nedeľu v marci 2013 v spolupráci so Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu a Speváckym zborom Lúčnica zaznelo pod jeho taktovkou v Katedrále sv. Martina v Bratislave Verdiho Requiem, ktoré zaznamenala a niekoľkokrát odvysielala RTVS.

ŠTEFAN BUČKO

Na adventný koncert prijal pozvanie aj herec, recitátor a moderátor, člen Činohry SND, dva roky aj v pozícii riaditeľa, pedagóg na Divadelnej fakulte VŠMU Štefan Bučko. Do SND nastúpil v roku 1981 hneď po absolvovaní štúdií herectva. Od roku 1990 pôsobí interne na VŠMU ako pedagóg Teórie javiskovej reči a umeleckého prednesu. Okrem hereckej práce a prednesu poézie sa venuje moderovaniu kultúrnych a spoločenských programov. Ďalšie info tu.

 

PARTNERI KONCERTU

Adventny koncert loga

MEDIÁLNI PARTNERI

Recenzia koncertu

operaslovakia.sk: Adventný koncert ozdobila Slávka Zámečníková

Zámečníkovej soprán by už dnes mal svojím objemom a nosnosťou kapacitu pre mladodramatický odbor, no zatiaľ obozretne preferuje lyrický repertoár a využíva technickú pružnosť hlasu. Tón voľne tečie, znie mäkko, zamatovo a rovnocenne v piane i vo vyšších dynamických hladinách. Prechádza do nich bez akéhokoľvek tlaku. Ukázala na naše pomery úplne výnimočnú kultúru prednesu a znalosť štýlu, ktorá jej (nielen na parkete diel Wolfganga Amadea Mozarta) zaručene otvorí brány do svetových operných domov.

0

 

 

 

PROGRAM

Georg Friedrich HÄNDEL (1685 – 1759)
Príchod kráľovnej zo Sáby z oratória Šalamún

(orchester)

Starý zákon – predpoveď

Wolfgang Amadeus MOZART (1756 – 1791)
Exsultate, jubilate KV 165

Exsultate, jubilate
Alleluia
(soprán, orchester)

Nový zákon – narodenie

Antonio VIVALDI (1678 – 1741)
Koncert pre husle a komorný orchester f mol, nr. 4, Op. 8 „Zima“
Largo
Allegro
(husle, orchester)

Milan Rúfus – oslava

John RUTTER (1945)
Magnificat
Magnificat anima mea Dominum
Of a Rose, a lovely Rose
Quia fecit mihi magna
Et misericordia
Fecit potentiam
Esurientes
Gloria Patri
(soprán, zbor, orchester)

______________________________

Slávka Zámečníková,soprán
Ewald Danel, husle a umelecký vedúci SKO
Štefan Bučko, umelecké slovo
Spevácky zbor Lúčnica
Elena Matušová,
zbormajsterka a umelecká vedúca
Slovenský komorný orchester
Walter Attanasi,
dirigent

______________________________

1.12. 2019 o 17.00 h
Slovenská filharmónia (Reduta) Bratislava

4.12. 2019 o 19.00 h
Dom umenia Piešťany

 

 

Najnovší úspech Slávky Zámečníkovej: 3. miesto na prestížnej súťaži Neue Stimmen 2019 (Nové hlasy) 26.10.2019. Na súťaží sa zúčastnilo 1500 spevákov, z ktorých jury vybrala 42 do semifinále. Z nich vzišli 10 finalosti, z toho 6 sopranistiek. V takej silnej konkurencii je 3. miesto obrovským úspechom. Podľa viacerých hodnotiteľov bola vôbec najlepšia. Vypočujte si jej dve finálové árie.

A toto spievala v seminifinále Neue Stimmen 2019